سبلان

سبلان

سبلان

سبلان

روش تعمیر ماشین ریش تراش موزر

نحوه تعمیرات ریش تراش از این رو هائز اهمیت است که این وسیله برقی جهت اصلاح صورت در منزل – مسافرت – محل کار و… به صورت بسیار گسترده ای استفاده می شود. این مهم به کاربرد روزافزون ریش تراش افزوده است.در ادامه کمک آموزش به آموزش تصویری تعویض کلید برق ماشین اصلاح سر و صورت موزر می پردازد .

عملکرد دستگاه ریش تراش موزر :

برق متناوب نسبت به زمان متغیر می باشد. یعنی ولتاژ نسبت به زمان مرتباً در حال تغییر از صفر به ماکزیمم است. بنابراین یک سیم پیچ میدان مغناطیس تولید می کند ، میدان به وجود آمده نیز مرتباً در حال نوسان و تغییر خواهد بود. در ریش تراش با تیغ نوسانی از این اصل بهره برده اند. با اتصال برق به سیم پیچ دور هسته ، یک میدان مغناطیسی متغیر به وجود آمده و این میدان مرتباً موجب جذب و دفع بازو (اهرم) نوسان ساز خواهد شد. بدیهی است که جذب اهرم در زمان اوج میدان مغناطیسی رخ میدهد و با نزول میدان به واسطه کاهش ولتاژ متناوب ، برگشت فنر کشیده شده ، اهرم را به محل اولیه خود باز می گرداند و این عمل مرتباً اتفاق می افتد و نوسان شدیدی را به اهرم منتقل می کند. اهرم نیز نوسان به وجود آمده را به تیغه برنده انتقال می دهد و موهایی که با عبور از صفحه مشبک به تیغه در حال نوسان رسیده اند ، قطع می شوند.

آموزش تصویری تعویض کلید برق ماشین اصلاح سر و صورت موزر
آموزش تصویری تعویض کلید برق ماشین اصلاح سر و صورت موزر

نحوه تعویض کلید برق ماشین اصلاح سر و صورت موزر

از خرابی های شایع در دستگاههای ریش تراش موزر خرابی کلید روشن و خاموش دستگاه می باشد .

آموزش تصویری تعویض کلید برق ماشین اصلاح سر و صورت موزر

با خرابی کلید دستگاه روشن نمی شود .

جهت تعمیر کلید کافیست بعد از خارج کردن دوشاخه از برق ، با باز کردن دو پیچ بالایی کاور و برداشتن کاور به کلید که در شکل نشان داده شده دسترسی پیدا می کنید .

در صورت خال زدن کنتاکتها می توان آنها را با سمباده و تینر تمیز کنید .

و در صورت شکستگی ، کلید را با نمونه سالم جایگزین نمایید .

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد